miércoles, 20 de marzo de 2013

Les creences de la mestra


Les creences són “representacions individuals de la realitat que té suficient valides, veritat o credibilitat per guiar els pensaments i el comportament” (Harvey,1986 citat en Pajares 1992, p.313). A partir d’aquesta concepció i d’altres similars com la de Bandura (1987) i Nespor (1987)s’afirma que les creences es configuren com un important predictor de les decisions que els individus prenen.

En el moment del “Bon dia” a la classe dels gegants puc intuir en primer lloc, que la mestra dóna molta importància en aquest moment, ja que, aquesta arriba moments abans per poder donar el bon dia de manera individualitzada tant als infants com a les seves famílies. Per tant, la mestra crea un vincle proper entre mestre-infant-família.

En segon lloc, una altre creença que considero que la mestra té, és el de la rutina del bon dia. Amb aquesta rutina, la mestra ajuda als infants a ser autònoms però a la mateixa vegada que puguin treballar en grup, atenent a la diversitat. Així doncs, intenta que els infants siguin persones competents, partint que tots són diferents i em de ser autònoms però sense oblidar que conviuen en societat.

En conclusió, les creences té una funció molt important en un procés d’aprenentatge com és la formació dels mestres. Considero que les creences dels mestres es poden veure modificades per les reflexions que els mestres fan sobre les seves pròpies practiques. Per tant, és important veure i interpretat quines són les nostres creences que utilitzem darrera cada moment de l’aula.

Per  acabar aquesta entrada, he treballat la competència 2.2 perquè m’ha donat l’oportunitat de reflexionar sobre les creences de la mestra en relació a la seva pràctica a l’aula. També he escollit la competència 4.1, ja que, amb la lectura relacionada amb les creences que pogut identificar el marc teòric que parla
 del tema.

No hay comentarios:

Publicar un comentario