viernes, 1 de marzo de 2013

Competències


Una de les tasques fonamentals d’aquesta assignatura consisteix en la presa de consciència de les competències professionals que es treballen al Pràcticum i a l’assignatura.
Al ser la primera entrada de les competències començaré per definir que és: Una competència és quant una persona sap com ha de fer alguna cosa, i a més compte amb la capacitat per fer-ho i ho posa a la pràctica, desenvolupa i integra.
Durant aquests anys de carrera i durant el transcurs de les assignatures he treballat de manera grupal en quasi tots els treballs, cosa que he gaudit de l’aprenentatge conjunt amb les meves companyes. Això ha fet en un primer moment, la recerca individual d’informació, posada en comú i el repartiment de noves tasques de manera individual. Tot i això, també s’han realitzat diferents tasques com unitats didàctiques, reflexions, observacions, etc, que s’han realitzar de manera individual. Aquesta tasca individual ha fet possible la recerca de dades, recursos, informacions, etc  per poder desenvolupar la meva pròpia capacitat d’aprenentatge per reunir i interpretar dades rellevants per poder així reflexionar sobre alguns temes tant a nivell social, o ètica. Per tant, penso que una de les competències que més he adquirit durant aquests tres anys ha estat l’autonomia de l’aprenentatge.
La segona competència que he pogut adquirir ha estat la reflexió sobre  el meu propi aprenentatge. Penso, que és realment important fer una autoavaluació d’un mateix, ja que, conèixer-se a un mateix és essencial per poder recolzar-nos amb els nostres punt forts i el punts febles que haurem d’anar superant. Aquesta competència personalment i gràcies al bagatge de treballar amb diferents persones i llocs de treballs m’han donat l’oportunitat de conèixer-me a mi mateixa i poder aprendre i reforçar els meus punts febles com per exemple xerrar amb les famílies dels infants o xerrar en públic.
Per concloure la meva aportació voldria dir que com a futura mestre és important tenir una formació inicial sobre les competències professional i al mateix temps entendre que la meva formació no finalitzarà aquí sinó que serà un aprenentatge continu al llarg de tota la vida professional.   

En aquesta entrada faig referència a la competència 2.1 ja que he identificat els meus punts forts i febles. 1.1  perquè he cercat els meus propis recursos per portar a terme aquesta activitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario