Com vaig comentar a la meva presentació
en aquest bloc...Faig pràctiques a l’escola Mare de Déu de Gràcia a on la
jornada amb els infants comença a les 8’30h.
Els infants a aquesta hora
arriben amb les seves famílies dient bon dia a la mestra i a jo. Deixen els
seus abrics i motxilles als penjadors del passadís i poc a poc es van assentat
al seu lloc del banc esperant a que tots els companys estiguin a l’aula. Moment
que aprofiten per xerrar entre ells, riure, ajudar-se, etc , fomenta per tant
la comunicació entre els infants.
Un cop això la mestra es disposa a fer el bon
dia!!s’assenta a la cadira blanca que està davant d’ells per a que tots la
puguin veure. Al costat seu (a una
cadira més petita), s’assenta l’infant que el dia anterior a estat el “maquinista”.
Aquest maquinista no l’escull la
mestra sinó que mitjançant un “saquet” a on hi ha totes les fotografies del
infants tindrem el maquinista del dia !
L’infant “maquinista del dia
anterior” agafa una de les fotografies de dins el sac sense mirar. Un cop la
té, la mira juntament amb la mestra i....comença la tanda de preguntes dels
seus companys, com per exemple...és un fillet? Porta els pantalons de color
blau?, etc (el maquinista només pot respondre sí o no a les preguntes) fins
arribar a esbrinar entre tots qui és el fillet/a que serà l’encarregat del dia.
Ja tenim nou maquinista!!!!!!!!
Aquests, és un procés en que tots
els infants estan expectants, tenen ganes de fer preguntes per esbrinar qui és
l’infant de la fotografia i és ell/a, etc. Molts cops els hi costa retenir
mentalment totes les preguntes i fa que es repeteixin, es posen la ma dalt el
cap o acoten aquest quant veuen que no han escoltat suficient i la mestra els
hi ha dit....Se el maquinista dóna l’oportunitat a l’infant de ser el
protagonista del dia, cosa que els hi agrada molt!
Quan ja tenim el nou maquinista,
la mestra li donarà d’una en una les targetes (a on estan escrits els noms dels
infants en lletra lligada) i aquests s’ha de dirigir al fillet/a que hi ha
escrit a la targeta i dir-li Bon dia (i el nom de l’infant) i el seu company l’hi
ha de respondre Bon dia (i el nom del maquinista). D’aquesta manera el
maquinista sap si ha d’aferrar el nom del company a la caseta gran a on hi ha
les finestres verdes o si l’aferrarà a la caseta de les finestres blaves i més
petita I així fins que tots els companys han estat saludats!.
He pogut observar que hi ha
infants que els hi costa llegir el nom del companys a la targeta i la mestra l’ha
tingut que ajudar, altres que amb un simple cop d’ull l’han llegit, altres
relacionen la primera consonant amb el nom i a vegades si hi ha dos infants que
comencen per la mateixa lletra , s’equivoca. Això dóna l’oportunitat de veure
quins infants necessiten ajuden en la lectura o quines són les lletres que
tenen dificultat.
És el moment de mirar al
calendari, quin dia és? Entre tots ho intentem saber. Si és un dia d’escola el
maquinista posarà un gomet de color verd i si han passat dia de festa o cap de
setmana un gomet vermell. És un moment per fer recompte i saber quins dies ens
queden per acabar el mes, quants dies hem vingut a classe, etc. L’infant ha de posar el dia que estem (dilluns, dimarts...)
escriure el nombre, i aferrar el mes i l’any.M’agrada veure com tots el
infants participen i miren com ho fa el maquinista. Si en algun moment s’equivoca
són els propis companys que diuen que no està bé i diuen la solució.
Quant aquest moment s’ha acabat,
la mestra escriu a la pissarra amb lletra lligada el dia de la setmana, el
nombre, el mes i l’any. Tot això ho fa a poc a poc per a que els infants vagin
dient a l’hora el so de cada lletra que escriu. Agrada veure com són capaços de
seguir fonèticament l’escriptura de la mestra. Alguns infants es perden pel
camí però la mestra els condueix ràpidament per a que puguin seguir llegint!
Ja tenim quasi acabat el bon
dia!! Només falta mirar el temps. El maquinista s’acosta a la finestra de l’aula
per mirar quin dia fa per poder després aferrar el dibuix corresponent amb la
paraula.
Per últim, la mestra dona la
consigna de baixar les cadires de les taules. El maquinista escull a quatre
companys per ajudar-lo. Ja estem preparats per començar la feina!!!
Així és el transcurs
del bon dia a l’aula dels Gegants!!!!!
Amb aquesta entrada he treballat la competència 1.2 perquè m'ha donat l'oportunitat de reflexionar sobre la bona pràctica i la competència 4.2 ja que l'he pogut identificar com a bona pràctica
Amb aquesta entrada he treballat la competència 1.2 perquè m'ha donat l'oportunitat de reflexionar sobre la bona pràctica i la competència 4.2 ja que l'he pogut identificar com a bona pràctica
No hay comentarios:
Publicar un comentario