viernes, 15 de marzo de 2013

Com treballar les meves competències


Desprès del transcurs  dels dies i setmanes a l’escola amb tot lo que això implica, com per exemple: conèixer a la tutora, als infants de l’aula i  les seves respectives famílies, observar i conèixer a poc a poc les estratègies i metodologia que es porta a terme tant a nivell de centre com de la tutora,            l’ actuació i els objectius que es volen aconseguir amb les seves actuacions, d'observar també com actuen cada infant i intentar arribar a un perquè d'aquesta actuació, observar i analitzar les oportunitats,  fortaleses, debilitats, i amenaces del centre, etc.
Després de tot això amb l’ajuda del DAFO, he intentat   analitzar més profundament  les meves debilitats i les meves fortaleses, i les del centre.
De manera personal puc dir que:
Els alumnes que hi ha a la classe dels gegants tenen diferents nivells d’aprenentatge bastant diferenciats i d’extrems. Per tant, una de les meves debilitats, més ben dit por, és com he d’avarca i adaptar els treballs, per exemple de lectoescriptura a cada infant. Penso, que és un tema realment important ja que, com vaig comentar a la meva presentació, els infants tenen 5 anys i hi ha relativament una pressió per a que aprenguin a llegir i escriure a un cert “nivell”.
Una de les meves fortaleses,  és que  no tinc por  a equivocar-me a l’hora d’actuar amb els infants, d’aquesta manera s’aprèn i per això estem a pràctiques. M’he adonat, que per exemple a l’hora de fer el bon dia, en alguns moments he necessitat que ells mateixos diguin que he de fer i com, així jo aprenc i ells recorden tots els moments del bon dia.
En quant el centre:
Una de les fortaleses del centre és la bona relació entre el professorat. Totes les mestres d’infantil tenen una relació cordial i sobre tot entre nivells tenen molta comunicació a l’hora de treballar i mirar que es podria fer amb els infants, fent així un treball cooperatiu.  Això, fa veure que una bona comunicació i organització entre el professorat pot ser més enriquidor per tots i sobre tot demanar opinió entre el professorat ajuda a l’aprenentatge mutu.
I com a debilitat, penso, que es podria donar més funcionalitat al passadís ja que aquest queda “pobre”. Personalment, faria un espai significatiu i interessant pels infants ja que aquests, passen moment d’esbarjo en ell.
El perquè de l’etiqueta: 1.4 ja que partir de l’anàlisi del centre i aula he pogut esbrinar les meves fortaleses i debilitats. La segona, 3.2 perquè a partir de l'anàlisi anterior he reflexionat sobre el funcionament del centre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario