Desprès del transcurs dels dies i setmanes a l’escola amb tot lo que
això implica, com per exemple: conèixer a la tutora, als infants de l’aula i les seves respectives famílies, observar i conèixer
a poc a poc les estratègies i metodologia que es porta a terme tant a nivell de
centre com de la tutora, l’ actuació
i els objectius que es volen aconseguir amb les seves actuacions, d'observar
també com actuen cada infant i intentar arribar a un perquè d'aquesta actuació,
observar i analitzar les oportunitats, fortaleses, debilitats, i amenaces del centre,
etc.
Després de tot això amb l’ajuda del DAFO, he intentat analitzar
més profundament les meves debilitats i
les meves fortaleses, i les del centre.
De manera personal puc dir que:
Els alumnes que hi ha a la classe dels gegants tenen
diferents nivells d’aprenentatge bastant diferenciats i d’extrems. Per tant,
una de les meves debilitats, més ben dit por, és com he d’avarca i adaptar els
treballs, per exemple de lectoescriptura a cada infant. Penso, que és un tema
realment important ja que, com vaig comentar a la meva presentació, els infants
tenen 5 anys i hi ha relativament una pressió per a que aprenguin a llegir i
escriure a un cert “nivell”.
Una de les meves fortaleses, és que no tinc por a equivocar-me a l’hora d’actuar amb els
infants, d’aquesta manera s’aprèn i per això estem a pràctiques. M’he adonat,
que per exemple a l’hora de fer el bon dia, en alguns moments he necessitat que
ells mateixos diguin que he de fer i com, així jo aprenc i ells recorden tots
els moments del bon dia.
En quant el centre:
Una de les fortaleses del centre és la bona relació entre
el professorat. Totes les mestres d’infantil tenen una relació cordial i sobre
tot entre nivells tenen molta comunicació a l’hora de treballar i mirar que es podria
fer amb els infants, fent així un treball cooperatiu. Això, fa veure que una bona comunicació i
organització entre el professorat pot ser més enriquidor per tots i sobre tot
demanar opinió entre el professorat ajuda a l’aprenentatge mutu.
I com a debilitat, penso, que es podria donar més
funcionalitat al passadís ja que aquest queda “pobre”. Personalment, faria un espai significatiu
i interessant pels infants ja que aquests, passen moment d’esbarjo en ell.
El perquè de l’etiqueta: 1.4 ja
que partir de l’anàlisi del centre i aula he pogut esbrinar les meves
fortaleses i debilitats. La segona, 3.2 perquè a partir de l'anàlisi anterior he reflexionat sobre el funcionament del centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario