jueves, 11 de abril de 2013

Contrast de jornades


La pràctica realitzada a classe el dia 21 de Març, ens ha donat l’oportunitat de conèixer i compartir la nostra jornada escolar amb un centre de Ciutadella.
Sabem, que cada escola utilitza la seva metodologia de feina, per tant, hi ha diferències entre les dues escoles.
En el nostre cas ens vàrem adjuntar la meva companya i jo (que fa les pràctiques al mateix centre amb infants de 6è d’infantil a Maó) amb dues companyes que realitzen les pràctiques a Ciutadella, una d’elles amb infants de 4t i l’altre de 6è d’infantil.
Una de les diferències que vaig veure, va ser la seva metodologia de l’educació lenta ja que, donen el temps necessari als infants per acabar tranquil·lament les seves feines. En canvi nosaltres, considero que anem bastant marcades per l’horari i per tant el nostre ritme de feina és més ràpid.
Una altre diferència, és que elles treballen sempre per projectes i nosaltres combinem el projecte amb les fitxes. En aquest cas ens varen comentar que molts cops no acaben una cosa i ja estan començant una altre.  Penso, que això fa que sempre tinguin coses en marxa i s’ajunti una cosa amb l’altre, com per exemple una noticia amb una altre.
La tercera diferència que m'ha cridat l'atenció, és que a l'escola a on fan les pràctiques els infants gaudeixen d'un sol pati, mentre nosaltres fem dos. Considero, que és important que els infants surtin de la classe i tinguin moments per compartir i jugar amb altres infants d'altres nivell. 
Un altre punt a destacar és, el bon dia. Aquest moment les meves companyes no el realitzen. Penso, que és un moment important del dia que no s'hauria de suprimir.
Per acabar aquesta entrada, considero que he treballat la competència 3.1 ja que m’he fet preguntes sobre el funcionament de la jornada escolar comparant amb la jornada d’un altre centre. També treballo la competència 2.4, ja que, m’he fet preguntes i reflexionat sobre el que he aprés de la jornada escolar comparant-lo amb altre centre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario